Állatok Világnapja

A 2.b osztály környezetismeret órán és napközis foglalkozásokon készült az állatok világnapjára.
Az elmúlt hónap délutánjaiban Farkas Jánosné Fehérke című állatos meséjét hallgatták a gyerekek. Környezetismeret órához kapcsolódóan megépítésre került egy erdő, amit oly módon építettek meg a gyerekek, hogy a szintjeit szétválasztottuk. A szinteknek megfelelően helyezték el, az otthonról hozott állatokat. Mindegyikről megtudtunk egy-egy kis érdekességet. Megismerkedünk Gödöllő gyakori állatvilágával, (A gyerekek egy egyszerű lapozgatót készítettek).

Délutánonként rovar-lesen jártunk "Milyen rovarok élnek az iskola udvarán?" - "Készítsünk nekik házat!". Találtunk is néhányat, szorgos hangyát, méhet, tücsköt, katicát és csigát. Megtanultuk megkülönböztetni a sáskát a tücsöktől.

A gyerekek annyira lelkesek voltak, hogy az egyik tanuló be is hozott egy igazi élő sáskát, amit azóta is szeretettel gondoznak. Így azok a gyerekek is megtapasztalhatják az állatartás felelősségét, örömét, akiknek otthon nincsen. Vizsgáltunk kaméleon bőrt, valamint Wass Albert Erdők könyvéből szökött meg Bulámbuk, de hozzánk már szarvasbogárként érkezett meg. A gyermekeket érdeklő beszélgetések mellett videókat néztünk okos állatokról.

Továbbítottam egy rajzpályázat lehetőségét, mely az év emlős állatához kapcsolódik, jelentkezések folyamatban vannak.

Tervben volt még, hogy ellátogatunk az Erzsébet-park végében lévő állatokhoz, de sajnos a csapadékos időjárás nem tette ezt lehetővé, így a kirándulást novemberi hónapban pótoljuk.

A természet nagyon közel áll a gyerekekhez. Ők maguk is örömmel hozzák és mutatják legújabb élményeiket, hogy megoszthassák a frissen szerzett tudásukat, mint ahogyan az elmúlt napokban is egyik kis diákunk épp az őzlábgombáról tart érdekes beszámolót az osztálynak. Mert a természet s benne az állatok is mindennapos téma a 2. b osztályban.

Október 4-e az állatszeretetéről ismert Assisi Szent Ferenc ünnepe. Iskolánkban több éves hagyománya van ennek a napnak, mely során a gyerekek megismerkedhetnek az állatvilággal, az állatgondozás szabályaival, valamint játék és alkotás során új ismereteket és élményeket szerezhetnek. Fontosnak tartjuk azon értékek, ismeretek, magatartásformák és életviteli szokások közvetítését, melyek felkészítik gyermekeinket arra, hogyan óvhatják meg környezetünket.

Ebben a tanévben rendhagyó módon tartottuk meg. Az osztály keretei belül megtartott nap az állatok jegyében telt el, a gyermekek állatos verseket, meséket tanultak, állatokról szóló dalokat énekeltek, képeskönyveket nézegettek, az állatokról rajzokat, tablókat készítettek.
- Az elsősök állatmesékkel, állatokról szóló találós kérdésekkel, népi játékokkal, dalokkal ismerkedtek meg, illetve állatmesét illusztráltak.
- A harmadikosok magyar irodalom órán beszélgettek az állatokról, a felelős állattartásról. Szorgalmi gyűjtőmunka egy leírás vagy képgyűjtés volt.
- A 3.c osztályban elkészült néhány tabló és írás.
- A 4.a osztályosoknál csütörtökön, pénteken és hétfőn is főtéma volt. Olvasásból az Állatmese címűt mesével ismerkedtek meg. Környezetismeretből a felelős állattartás volt a középpontban. Fogalmazáson szabad beszélgetés formájában élménybeszámolót tartottak. Közösen megnézték a Hacsi, a leghűségesebb barát című filmet. Rajz órán a "Kedvenc állatom" témát kellett a gyerekeknek megörökíteniük, szabadon választott technikával.