Gödöllői Erkel Ferenc Általános Iskola, 2100 Gödöllő. Szabadság tér 18., Tel: 06-28-513-025 E-mail: efai@erkeliskola.hu

E-napló

Legfrissebb

További információk

Eredményeink

Pályázatok

TÁMOGATÓINK

Galéria Dokumentumok Aktuális Közösség Alapítvány Iskolánkról

Erkelesek Székelyföldön

2019 áprilisában a Gödöllői Erkel Ferenc Általános Iskola Gyermekkara meghívást kapott a székelyudvarhelyi Bárdos Lajos - Palló Imre Éneklő Ifjúság Kórusfesztiválra.

Tanulóinkat a Palló Imre Művészeti Líceum felsős kórusának tagjai fogadták, ott tartózkodásunk ideje alatt a családok biztosították a szállást és az étkezést.

11-én korán indultunk Gödöllőről, tudván, hogy több mint 600 km-nyi utat kell megtennünk busszal. Miután Ártándnál átkeltünk a határon, megálltunk Nagyváradon, hogy megtekintsük a főteret, kicsit sétálgassunk, kinyújtsuk lábainkat.

A királyhágói pihenő után már csak Aranyosgerenden álltunk meg egy kicsit, ahol egyik tanítványunk nagyszülei fogadtak minket finom házi kaláccsal és üdítővel J. A finomságokért énekszóval mondtunk köszönetet.

12 és fél órai buszozás után megérkeztünk Székelyudvarhelyre, ahol már vártak minket barátaink. A fogadó családok megkapták új „csemetéjüket”, s mindenki nagy izgalommal indult el új „otthonába”.

Másnap, pénteken helyszíni próbát tartottunk, meghallgattuk a gyermekek élménybeszámolóit az előző estéről, melyben áradoztak az erdélyi barátaink vendégszeretetéről, kedvességéről, majd kirándulást tettünk a Gyilkos-tóhoz, illetve a Békás-szoroshoz. A Békás-szoroson végighaladva káprázatos élményben volt részünk, megjártuk a "Pokol kapuja" és a "Pokol tornáca" helyeket is. A  szoros 200-300 m magas függőleges sziklafalaival a hegymászók paradicsoma.

A Gyilkos-tó Románia egyik legfestőibb és vadregényesebb tava. A tó varázsát a fenyőcsonkokkal teletűzdelt, zöldes árnyalatú vízfelület adja. Meghallgattuk a tó legendáját, megkóstoltuk az erdélyi kürtős kalácsot, vettünk vásárfiát és gyönyörködtünk a tájban. Fáradtan, de teli élményekkel érkeztünk vissza Székelyudvarhelyre, ahol még egy táncház is várt bennünket. Kicsik és nagyok, szülők, gyerekek és tanárok együtt járták a székely tánclépéseket élő zenei kísérettel. Vidám hangulatban telt az este, jól éreztük magunkat.

Szombaton délelőtt nagy izgalommal vártuk a kórusfesztivált. 15 perces műsorral készültünk, melyben Kodály Zoltán, Bárdos Lajos, Szokolay Sándor, Kocsár Miklós művei mellett külföldi zeneszerzők kedvelt darabjait is megszólaltattuk. A hangversenyen 8 kórus (kicsinyektől a nagyokig) műsorát hallgathatta meg a közönség, s rajtunk kívül még egy bajai gyermekkar is képviselte Magyarországot. A közönség hatalmas vastapssal jutalmazott minket, a zárószámnál együtt mozogtak velünk, hamar megtanulták a dal koreográfiáját J. A hangverseny után Gödöllő város ajándékaival köszöntöttük vendéglátóinkat, az iskola igazgatónőjét, a szervezőket.

A délutánt a családokkal töltöttük. Volt, aki medvelesen volt, volt, akit gyárlátogatásra, barlangtúrára vittek a családok, de olyan is volt, akinek a környék nevezetességeit, vízimalmot, kilátót, vízesést mutattak meg vendéglátóik.

Másnap reggel könnyes szemmel búcsúztunk el házigazdáinktól, de tudtuk, hogy hamarosan látjuk egymást, májusban ők látogatnak el hozzánk. A hazafelé vezető úton vége-hossza nem volt az élménybeszámolóknak, egymás szavába vágva mesélte mindenki élményeit.

Tordán megálltunk, s megnéztük a sóbányát. Hihetetlen csoda várt lent minket. Azon kívül, hogy nyalhattuk a sót úton-útfélen, gyönyörködhettünk a barlang szépségeiben is. Felültünk a panorámás óriáskerékre, figyeltük a földalatti, nyolc méter mélységű, magas sótartalmú tavon csónakázókat, a visszhangok termében énekeltünk, közösen kiáltottunk, s valóban, akár egy tucatszor is visszahallottuk a hangunkat. Mindezeken túl a mikroklíma is egészséges volt, jót tett a légutaknak, s a hangszálainkat is kezeltük kicsit.

Végül a Királyhágón átkelve elhagytuk ezt a csodálatos vidéket, kicsit szomorkodva, de már várva arra, hogy otthon megoszthassuk az élményeinket a szeretteinkkel. 14 órai utazás után este 9 órakor érkeztünk meg Gödöllőre, ahol a szülők már izgatottan vártak minket, s gondolom, éjszakába nyúlóan hallgatták az élménybeszámolókat.

Nagyon hálásak vagyunk erdélyi barátainknak, hogy fogadtak bennünket, s megannyi csodálatos élménnyel, kedvességgel ajándékoztak meg minket. Barátságok szövődtek, erősítettük a két iskola közötti kapcsolatot, nagyon jól éreztük magunkat.

Nagy lelkesedéssel kezdjük szervezni a fogadásukat, s szeretettel várjuk őket vissza május 28-31-ig, amikor vendégkórusként fellépnek majd iskolánk Évzáró koncertjén is a Királyi Kastély Lovardájában.