Ezen az oldalon található projekteket az Európai Bizottság támogatta. Az oldalon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.




Rovinj: Négy Pedagógus, Négy Különleges Továbbképzés

2024 júliusában mi, négy pedagógus, utaztunk a festői Rovinjba az Erasmus+ program keretében, hogy részt vegyünk különböző, szakmai fejlődést célzó továbbképzéseken. A horvát tengerparti város hangulata és gazdag kulturális öröksége tökéletes hátteret biztosított a kurzusainkhoz, amelyek az inkluzív nevelés, osztálytermi konfliktuskezelés, csapatépítés, valamint a digitális oktatási eszközök alkalmazásának területeire fókuszáltak.

Kertészné Halmos Helga az inkluzív nevelésről szóló képzésen vett részt, ahol kooperatív tanulási technikákat sajátított el. Ezek a módszerek nemcsak a tanulók együttműködési készségeit fejlesztik, hanem segítenek abban is, hogy a különböző képességű gyerekek saját szintjükön érezzék magukat sikeresnek és teljes értékűnek az osztályteremben.

Pintér Erika a "Láthatatlan színház" elnevezésű kurzuson tanult, amelynek célja az osztálytermi konfliktusok felismerése és kezelése volt. A tréning során az Augusto Boal által kidolgozott módszer gyakorlati alkalmazásával ismerkedett meg, amely lehetőséget adott arra, hogy a pedagógusok jobban megértsék és kezeljék a diákok közötti konfliktusokat.

Deme Ildikó Ilona a csapatépítésre és együttműködést, empátiát, toleranciát fejlesztő technikákra fókuszáló kurzuson vett részt. A képzés során különböző problémamegoldó feladatokkal és szimulációkkal mélyítette el tudását, amelyeket az osztályfőnöki órákon és a tantestületen belül is alkalmazhat majd a jövőben.

Somogyiné Kovács Andrea egy oktatást segítő programokkal foglalkozó kurzust választott, amely különböző digitális eszközökkel ismertette meg a résztvevőket. Ezek az eszközök alkalmasak arra, hogy a tanulók számára játékosabbá és interaktívabbá tegyék a tanulási folyamatot. A kurzus alatt megtanult módszereket a jövőben saját óráin is alkalmazni kívánja.

A képzések intenzív szakmai programja mellett mindannyiunknak lehetősége nyílt Rovinj városának felfedezésére, kulturális programokon való részvételre és kikapcsolódásra is. A szabadidős tevékenységek, mint például a városnézés, hajókirándulások, és a tengerparti séták nemcsak a pihenést szolgálták, hanem tovább erősítették a csoportkohéziót is.

Az Erasmus+ program által nyújtott továbbképzések lehetőséget adtak arra, hogy új módszerekkel és ötletekkel gazdagodjunk, amelyek segítségével még elkötelezettebben dolgozhatunk a tanulók befogadó és támogató környezetének megteremtésén. A Rovinjban szerzett tapasztalatok és élmények hosszú távon hozzájárulnak majd szakmai munkánk minőségének javításához, és inspirációt nyújtanak a mindennapi pedagógiai kihívások kezeléséhez.













Rovinjban 2024. július 14.-20.

Iskolánk pedagógusai közül négyen már a következő tanévre készülnek.
Intézményünk Erasmus+ KA-122 SCH "Első lépéseink egy szerethetőbb iskola felé" nevű sikeres pályázatának első tanári mobilitásaiként Deme Ildikó, Kertészné Halmos Helga, Pintér Erika és Somogyiné Kovács Andrea a Hungary Expert szervezésében módszertani képzéseken vettek részt a horvátországi Rovinjban 2024. július 14-20-ig. Többek között az IKT, csapatépítés, inklúzió és dráma területén szereztek új ismereteket kollégáink egy fantasztikus nemzetközi csapatban. Már alig várják, hogy a frissen gyűjtött szakmai tapasztalataikat megosszák velünk!







"Az Európai Unió finanszírozásával. Az itt szereplő információk és állítások a szerző(k) álláspontját képviselik, és nem feltétlenül tükrözik az Európai Unió vagy a(z) Tempus Közalapítvány hivatalos véleményét. Sem az Európai Unió, sem a támogatást nyújtó hatóság nem vonható felelősségre miattuk."